Financial Controller

Baston Wonen Zevenaar

Wat is vereist?

  • Hbo werk- en denkniveau in finance, control of accountancy
  • 3-5 jaar werkervaring in een vergelijkbare functie
  • Kennis van en ervaring met TMS en WALS is een pre
  • Je beschikt over sterke communicatieve vaardigheden en een goed beleidsmatig, analytisch en conceptueel denkvermogen
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift
  • Initiatiefrijk, resultaatgericht, besluitvaardig en samenwerkingsgericht

Wat krijg je?

  • €4.941 - €6.678 (schaal K cao Woondiensten) bruto p/m bij een fulltime dienstverband (afhankelijk van kennis en ervaring)
  • 36-urige werkweek
  • 27 vakantiedagen + 8% vakantiegeld en mogelijkheid om vakantiedagen te kopen
  • Persoonlijk loopbaanbudget en opleidingsmogelijkheden
  • 3% eindejaarsuitkering en een goede pensioenvoorziening
  • Reiskostenvergoeding en/of thuiswerkvergoeding
  • Mogelijkheden voor hybride werken met uitstekende thuiswerkfaciliteiten
  • Telefoon en laptop

Wat doe je?

  • 15% Interne controles uitvoeren
  • 45% P&C-cyclus beheren
  • 30% Operationele financiële ondersteuning bieden
  • 5% Applicaties en processen optimaliseren
  • 5% Stuurinformatie en rapportages maken
Powered by Spielwork

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Interesse

Heb je een vraag of ben je geïnteresseerd? Neem contact met ons op.

Vacature

Als Financial Controller bij Baston Wonen ben je verantwoordelijk voor het overzicht en de rapportages van alle financiële processen binnen de organisatie. Je bent verantwoordelijk voor het opstellen en coördineren van belangrijke documenten zoals de begroting, jaarrekening en managementrapportages. Daarbij zorg je ervoor dat alle cijfers kloppen door informatie nauwkeurig te verzamelen, te analyseren en te controleren. Ook het maken van markt- en beleidswaarderingen hoort bij jouw taken. Je werkt nauw samen met verschillende afdelingen en helpt hen om financiële processen te verbeteren en nieuwe werkwijzen soepel te implementeren. Zo zorg je ervoor dat Baston Wonen financieel gezond blijft en goed kan inspelen op veranderingen in wet- en regelgeving.

In jouw rol ben je meer dan alleen een cijferexpert. Je bent een belangrijke adviseur voor collega’s en externe partners, waarbij je ontwikkelingen en mogelijke gevolgen op financieel gebied helder maakt. Je bent niet bang om processen kritisch te bekijken en doet actief voorstellen om alles nog beter te laten verlopen. Jouw analyses en inzichten helpen de organisatie om op een slimme en toekomstgerichte manier te sturen. Zo draag je bij aan het realiseren van de missie van Baston Wonen: samen zorgen voor onbezorgd wonen voor iedereen.

Je werkt binnen het Planning & Control team, een team dat volop in beweging is en groeit in zijn rol binnen de organisatie. Samen met je collega’s leg je de basis voor een stevige en betrouwbare financiële controlecyclus. Jullie verbeteren continu de manier van werken en zorgen ervoor dat iedereen binnen Baston Wonen de juiste informatie krijgt om slimme keuzes te maken. Er is ruimte voor eigen initiatief en veel samenwerking, waarbij je collega’s meeneemt in veranderingen en samen oplossingen zoekt. Zo bouw je niet alleen aan de toekomst van Baston Wonen, maar ook aan een sterk en betrokken team.

In verband met de vakantieperiode vindt begin augustus de eerste selectie plaats, we nemen dan zo spoedig mogelijk contact met je op!

Als je plezier haalt uit het werken met cijfers, anderen weet te enthousiasmeren voor de juiste financiële koers en niet terugdeinst om stevig in je schoenen te staan bij het nemen van belangrijke beslissingen, dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

Plaatsvervanger voor personeelsfoto
Financial Controller

Op een leuke werkdag heb je met collega’s een deadline gehaald en zie je direct resultaat van je advies of optimalisatie. Je helpt een collega verder, puzzelt in de data en denkt creatief mee om processen en financiële informatie compleet en kloppend te maken.

Op een minder leuke werkdag mis je de juiste of volledige informatie, waardoor je tempo vertraagt. Je stemt dan actief af met collega’s om alsnog tot een goed resultaat te komen.

  • 07:00
  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
    • Weekplanning maken & mailbox bijwerken
    • Lopende exploitatie analyseren en prognoses ophalen
    • Periodieke rapportages voorbereiden
    • Lunch
    • Uitkomsten controllersoverleg verwerken + concept-rapportages bijwerken
    • Interne controle
    • Operationele vragen beantwoorden
    • Jaarrekening voorbereiden en conceptwaarderingen opstellen
    • Overleggen over beleidswijzigingen
    • Beleidsstukken en financiële onderbouwingen afronden
    • Werkgroepoverleg
    • Lunch
    • Rapportageformats en interne processen verbeteren
    • Afstemming met afdeling Financiën
    • Jaarrekening controleren

Voorbeeld uit de praktijk

Tijdens het opstellen van een investeringsvoorstel voor een renovatieproject ontvang je input van verschillende afdelingen die niet helemaal met elkaar overeenkomen. Wat doe je?

In deze situatie ga je actief op zoek naar de achterliggende informatie en scherp je de vragen aan. Je neemt geen genoegen met halve antwoorden, maar blijft doorvragen tot je de gegevens helder hebt. Daarbij houd je rekening met het perspectief van andere afdelingen, maar verlies je de financiële kaders niet uit het oog. Je weegt belangen af, analyseert de verschillen in aanlevering en komt met een onderbouwd voorstel dat zowel inhoudelijk klopt als aansluit bij het bredere organisatiebelang.

Groeipad

Bij Baston Wonen vinden we het belangrijk dat jij met plezier werkt en jezelf blijft ontwikkelen. Daarom investeren we actief in jouw persoonlijke groei en professionele ontwikkeling. Via onze eigen Baston Wonen Academie krijg je toegang tot een uitgebreid leerplatform met meer dan 600 leeractiviteiten. Of je nu kiest voor verplichte opleidingen, verdieping via e-learnings, podcasts, video’s of zelftests: alles is gericht op het versterken van jouw talenten en kennis. Niemand leert hetzelfde, daarom stemmen we samen tijdens (loopbaan)gesprekken het aanbod af op wat jij nodig hebt. Je krijgt een persoonlijk loopbaanbudget tot €900 per jaar, dat je kunt sparen tot maximaal €4.500. Hiermee kun je opleidingen, trainingen, coaching en vitaliteitstrainingen volgen. Zo krijg je bij Baston Wonen alle ruimte om te groeien, zodat jij het beste uit jezelf haalt en mee kunt bouwen aan een toekomstbestendige organisatie.

Financial Controller

Werken bij Baston Wonen

Baston Wonen is de maatschappelijke verhuurder in Zevenaar, Oud-Zevenaar en Babberich. Met 4.000 sociale huurwoningen zorgen we ervoor dat iedereen betaalbaar en comfortabel kan wonen. Maar we doen meer dan alleen huizen verhuren. Wij geloven in Onbezorgd Wonen: een thuis waar mensen zich veilig en prettig voelen, in een leefomgeving die leeft en groeit.

Dit bereiken we niet alleen. Samen met onze huurdersvereniging Focus, huurders, gemeenten, aannemers, zorg- en welzijnspartners en natuurlijk met onze collega's maken we elke dag het verschil. Want alleen samen bouwen we aan een sterke en verbonden gemeenschap. Bij Baston Wonen voel je je welkom, we werken met aandacht, luisteren echt naar mensen en staan klaar voor elkaar en onze huurders. We waarderen initiatief, samenwerking en resultaatgerichtheid. En we zijn een lerende organisatie waar je kunt groeien, waar je ertoe doet en waar we elke dag een beetje beter willen worden - voor onze huurder en voor elkaar. Dankzij jouw bijdrage maken we Onbezorgd Wonen mogelijk, niet alleen voor individuele huurders, maar voor wijken en de gemeente Zevenaar.

  • Hoofdkantoor in Zevenaar
  • 50 medewerkers in Nederland
  • 50% / 50%
  • Gemiddelde leeftijd 51 jaar
  • Informele kleding
  • Thuiswerkmogelijkheden

Collega's

Foto van medewerker Jeroen
Foto van medewerker Marlyn
Foto van medewerker Melle
Foto van medewerker Renate
Foto van medewerker Manon
Foto van medewerker Antoinette
Foto van medewerker Nikki
Foto van medewerker Nadia
Foto van medewerker Eddy Heijneman

Jeroen (30) - Financial Controller

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Het bijdragen aan een maatschappelijk doel is wat mij aantrekt aan het werken bij Baston Wonen. Een verschil kunnen maken op onder andere het gebied van duurzaamheid en van toegevoegde waarde kunnen zijn bij de uitdagingen rondom het krappe woningaanbod is voor mij een belangrijke factor geweest om te kiezen voor Baston Wonen. Het is voor mij daarnaast een nieuwe sector waar ik mij verder kan ontwikkelen als mens en als professional.

Wat was je vorige baan?
Financial Controller

Wat doe je in je vrije tijd?
Padel en squash

Marlyn (63) - Adviseur Communicatie

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Vanuit de schoolbanken ben ik bij Baston Wonen gaan werken en ik voelde mij meteen op mijn plek. Elke dag werk ik samen met mensen en voor mensen. Goede communicatie maakt echt het verschil. Al bijna 45 jaar en nog steeds met heel veel plezier door de vele ontwikkelingen in de sector, de veelzijdigheid aan samenwerkingen, de collega's en de doorgroeimogelijkheden.

Wat was je vorige baan?
Baston Wonen was mijn eerste echte baan

Wat doe je in je vrije tijd?
Creatief bezig zijn, sport en in het bijzonder voetbalkijken, 10.000 stappen zetten en aansluitend op het terras en gezellig etentjes.

Melle (42) - Manager Wonen & Klant

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik werk bij Baston Wonen omdat het een kleinere woningcorporatie is, waardoor je echt dicht bij de huurder en de collega’s staat. De lijnen zijn kort en de betrokkenheid groot. Maar het is ook een organisatie waar aan gebouwd wordt. Het voelt goed om sociaal-maatschappelijk bezig te zijn op een plek die als thuis voelt.

Wat was je vorige baan?
Manager Wonen & Vastgoed bij Omnia Wonen

Wat doe je in je vrije tijd?
Voetbal

Renate (53) - Beleidsadviseur Wonen & Klant

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Als beleidsadviseur Wonen & Klant staan de (toekomstige) huurders natuurlijk centraal. Door de omvang van de organisatie is mijn functie heel breed en ben ik het ene moment, samen met netwerkpartners, in gesprek over ontwikkellocaties of wonen en zorg en het volgende moment zit ik met de huurdersvereniging om tafel over het huurbeleid of denken we na over beleid rondom zelf aangebrachte voorzieningen in woningen. Bewoners en collega’s geven mij veel input. Baston Wonen biedt mij nieuwe uitdagingen en de kans mezelf verder te ontwikkelen. Het is een compacte, betrokken en gezellige organisatie.

Wat was je vorige baan?
Coördinator Thuis in de Achterhoek

Wat doe je in je vrije tijd?
Werken op de peuterspeelzaal

Manon (46) - HR adviseur

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Na jaren in de commerciële sector wilde ik graag meer maatschappelijke impact maken en dat kan bij Baston Wonen. Hier draait het om werkplezier én oprechte aandacht voor mensen, zowel huurders als collega’s. Daar draag ik graag aan bij door collega’s te helpen zich te ontwikkelen, aandacht te hebben voor vitaliteit en samen initiatieven op te zetten zoals de Baston Wonen Academie. Wat mij meteen opviel, is hoe verrassend veelzijdig het werk bij een woningcorporatie is en dat maakt het elke dag boeiend. En het mooiste is: we doen het samen, met collega’s die er écht voor willen gaan.

Wat was je vorige baan?
HR adviseur

Wat doe je in je vrije tijd?
Tuinieren, camperen en tijd doorbrengen met mijn gezin.

Antoinette (58) - Ik ben Verhuurconsulent op de afdeling Klant & Wonen

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Hiervoor was ik werkzaam bij een commercieel makelaarskantoor en ik wilde graag weer bij een kleine maatschappelijk betrokken organisatie werken. Wat is er leuker dan het blij maken van mensen met een woning!

Wat was je vorige baan?
Makelaar bij een commerciële makelaar

Wat doe je in je vrije tijd?
Gezellig samen eten. Lezen, wandelen

Nikki (26) - Klantconsulent

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Tijdens mijn afstuderen mocht ik bij Baston Wonen onderzoek doen naar deelwonen in Zevenaar, een leuk onderwerp. Ik voelde me daar meteen welkom en ben daarom na mijn studie met plezier bij Baston Wonen gaan werken. Het geeft mij voldoening dat ik kan bijdragen aan betaalbaar en prettig wonen voor iedereen. Ik leer hier veel en krijg de ruimte om mezelf te ontwikkelen.

Wat was je vorige baan?
Administratief medewerker - Bewindvoering

Wat doe je in je vrije tijd?
Fitness, winkelen, koken en gezelligheid met vrienden en familie

Nadia (36) - Verhuurconsulent

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Voordat ik in dienst ben gekomen bij Baston Wonen was ik werkzaam bij een grote woningcorporatie. Ik ben bewust opzoek gegaan naar een kleinschalige corporatie met een brede verhuurfunctie. Binnen een kleine organisatie zijn de werkzaamheden vaak niet zo afgekaderd waardoor je snel werkervaring op meerdere fronten kan opbouwen.

Wat was je vorige baan?
Ondersteuning van de project manager in combinatie met kkc.

Wat doe je in je vrije tijd?
Longboarden, suppen en tijd besteden aan mijn sociale kring.

Eddy Heijneman (59) - Opzichter Planmatig Vastgoed

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik ben bij Baston Wonen gaan werken om mijn technische achtergrond en het bezig zijn met techniek en verduurzaming voor de bewoners/huurders van Baston Wonen.

Wat was je vorige baan?
Voorman/ medewerker kunststof halffabricaten

Wat doe je in je vrije tijd?
Sportief zijn en klusjes thuis en bij mijn kinderen

Sollicitatieproces

Eerste gesprek met HR en leidinggevende
Tweede gesprek met directe collega’s
Aanbod

Interessante baan?

Interesse Solliciteer nu
Terug naar boven